سالاد

طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل

سالاد-شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل را به شما عزیزان  توضیح خواهیم داد

سالاد شیرازی

مخلوطی از خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز است که پس از اینکه به صورت نگینی و مساوی خرد شدند، با آبغوره، نمک، فلفل سیاه و نعناع خشک مزه دار می شود.

سالاد شیرازی به عنوان یک سالاد ملی در ایران شناخته می شود و در کنار بیشتر غذاهای ایرانی، به عنوان چاشنی غذا مصرف می شود.[۱] در بیشتر شهرستان‌های استان فارس به این سالاد، سالاد آبغوره ای گفته می‌شود که نشان دهنده ی اهمیت وجود آبغوره در طرز تهیه اصلی این سالاد است.[۲][۳]

اما در برخی از رستوران‌های ایران، در کنار آبغوره، از آبلیمو نیز اضافه می‌شود.[نیازمند منبع]

این سالاد پرطرفدار در کشورهای دیگر نیز به نام سالاد شیرازی شناخته می شود.

سالاد-شیرازی

مرحله اول: مواد اولیه را ریز خرد کنید

طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل

خیار و گوجه فرنگی ها را کاملا بشویید. سر و ته خیارها را جدا کنید. بدون این که پوست آن ها را جدا کنید، شروع به ایجاد برش های مربعی کوچک روی خیار کنید.

خیارها را در یک کاسه، به صورت کاملا ریز خرد کنید. همین کار را با پیاز شسته و پوست کنده و گوجه فرنگی ها هم انجام دهید.

 

مرحله دوم: نمک و فلفل را اضافه کنید

وقتی همه مواد را کاملا خرد و با هم مخلوط کردید، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. (معمولا سالاد شیرازی را کمی تندتر درست می کنند و به خاطر آبغوره نمک بیشتری اضافه می کنند. چون ترکیب نمک و آبغوره بسیار لذیذ خواهد شد. ولی در نهایت سلیقه و طبع خودتان را در طرز تهیه سالاد شیرازی مد نظر قرار دهید.)

 

مرحله سوم: آبغوره را اضافه و سالاد را سرو کنید

آبغوره را به ترکیب سالاد شیرازی اضافه کنید و روی سالاد را نعنا خشک بپاشید. حواستان باشد که استفاده از نعنا خشک زیاد، باعث تلخ شدن سالاد می شود و اگر هم از نعنای کمی استفاده کنید، عطر مناسب را نخواهد داشت.

بعد از اینکه همه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید، چند دقیقه سالاد را استراحت دهید تا طعم یکدستی بگیرد. سپس سالاد شیرازی را در ظرف مناسب سرو کنید.

شما میتوانید از این سالاد سنتی شیراز لذت ببرید

برای کسب اطلاعات بیشتر فست فود فارم کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *