همبرگر

نکات مهم در انتخاب همبرگر سالم

انتخاب همبرگر سالم

انتخاب همبرگر سالم و در عین حال لذیذ و خوشمزه یکی از دغدغه های افرادی است که به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت می دهند. همبرگر به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه در بسیاری از فست فود ها و رستوران ها شهرت جهانی دارد. این خوراکی محبوب با استفاده از گوشت چرخ کرده و ادویه های خاص تولید می شود. امروزه شناسایی رستوران و فست فودی که بهترین نوع همبرگر را با کیفیت بالا و سالم ارائه دهد، به یک مسئله مهم تبدیل شده است. اگر شما هم به دنبال انتخاب همبرگر سالم هستید، تا انتهای مطالب با ما همراه باشید:

نکات مهم در انتخاب همبرگر سالم و با کیفیت

در هنگام انتخاب همبرگر، توجه به طعم و کیفیت آن اهمیت زیادی دارد، از جمله عواملی که بر روی کیفیت نهایی همبرگر تاثیر می گذارد می توان به نوع و میزان گوشت، ادویه ها و مواد اولیه مصرفی در آن اشاره کرد. برای انتخاب یک همبرگر سالم باید به نکات زیر دقت کرد:

  • میزان گوشت:

همانطور که می دانید یکی از ترکیبات اصلی همبرگر، گوشت است. عامل اصلی تفاوت بین انواع همبرگر ها به دلیل میزان مصرفی گوشت در آن هاست. گوشت مصرفی در تهیه همبرگر باید درصد بسیاری از مواد را تشکیل دهد. به عنوان مثال یک همبرگر با 80 درصد گوشت نسبت به نوع 70 درصدی آن ارجحیت دارد. هرچه درصد گوشت فرآورده‏ های گوشتی بالاتر باشد، کیفیت و ارزش غذایی آنها هم بالاتر می ‏رود.

  • نوع مواد تشکیل دهنده همبرگر :

باقی مانده ی درصد گوشت در تهیه همبرگر شامل پیاز، ادویه جات، مواد نشاسته ای، منابع پروتئین گیاهی مانند سویا و چربی است. انتخاب مواد اولیه با کیفیت تاثیر زیادی در خوشمزگی و طعم همبرگر دارد.

  • نوع بسته بندی:

همبرگر در کارخانه‌های صنایع غذایی توسط دستگاه مکانیکی مخصوص، به‌شکل مدور و با وزن ۱۰۰ گرم تهیه می‌شود و آن را بین کاغذهای مومی مخصوص قرار می‌دهند که پس از انجماد عرضه می‌شود.

 انتخاب همبرگر سالم

  • نحوه نگهداری:

 یکی از عوامل موثر در حفظ کیفیت این ماده غذایی، نحوه نگهداری آن است. درواقع باید این محصول از لحظه تولید تا مصرف به صورت کاملا منجمد نگهداری شود.

  • درصد چربی گوشت:

درصد چربی همبرگر به صورت مستقیم بر روی میزان آبدار بودن، طعم و عطر گوشت تاثیر می گذارد. در صورت حذف چربی، گوشت همبرگر خشک شده و کیفیت خود را از دست می دهد. به همین دلیل حداقل 15 الی 30 درصد گوشت باید از چربی تشکیل شده باشد.

  • نحوه پخت مناسب:

از فاکتورهای مهمی که می تواند بر روی کیفیت نهایی همبرگر تاثیر گذار باشد، نحوه پخت است. توجه به مدت زمان پخت همبرگر نیز تاثیر زیادی در مرغوبیت آن دارد. اگر همبرگر کمتر از حد ممکن سرخ شود، مطمئنا خام بوده و مصرف آن می تواند مشکلات مختلفی را برای بدن انسان ها ایجاد کند. اگر خوراکی بیش از حد پخته شود، سطح آن سفت شده و ساختار آن به صورت کامل بهم می ریزد.

  • توجه به چربی های ترانس:

سعی کنید نوع همبرگری را انتخاب کنید که چربی‌های ترانس نداشته باشد؛ در این صورت شما انتخاب سالم‌تری خواهید داشت. برای کاهش چربی و کالری آن می توانید همبرگر را با سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری مصرف کنید.

 

در آخر

شما عزیزان برای ثبت سفارش انواع برگر با کیفیت و خوشمزه می توانید به منوی برگر فست فود فارم مراجعه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *