پاستا

معرفی 3 نوع از پاستاهای معروف ایتالیایی

پاستاهای معروف ایتالیایی

پاستاهای معروف ایتالیایی برای تمامی مردم جهان شناخته شده است. پاستا به عنوان یک بخش مهم از فرهنگ غذایی و تاریخ کشور ایتالیا به شمار می آید. این غذای خوشمزه با اشکال مختلف و مواد اولیه ی گوناگونی تهیه می شود. پاستا دیگر تنها یک غذای معمولی نیست بلکه یک هنر است که با ترکیب شکل ها و رنگ های مختلف توانسته به یک شاهکار خوشمزه تبدیل شود.

تاریخچه پاستا

نام پاستا برای اولین بار در کتاب شگفتی های جهان نوشته مارکوپولو به کار برده شد. مارکوپولو در سفر به چین ایده نودل را با خود به ایتالیا آورد. البته تاریخچه قدیمی تری نیز برای پاستا وجود دارد و بر اساس تحقیقات انجام شده زادگاه اصلی پاستا به تمدن های باستانی در تاریخ روم و یونان برمی کردد. این غذا مانند نودل از آرد سمولینا تهیه می شد و نام آن لاگانوم بود. لاگانوم به شکل ماکارونی های پهن بوده که نوار های بلندی داشت. پس از گذشت زمان، کشور ایتالیا با رونق تجهیزات و ماشین آلات خود، صنعت تولید پاستا را رواج داد و اولین کارخانه پاستا سازی در شهر ونیز ایتالیا افتتاح گردید.

انواع اشکال پاستا

پاستا در شکل ها و اندازه های مختلفی تهیه می شود و حدود ۳۰۰ نوع پاستای خشک در ایتالیا تولید می شود. انواع پاستا عبارت است از:

  • پاستا پروانه ای
  • پنه
  • اسپاگتی
  • ماکارونی
  • فتوچینی
  • روتینی
  • بوکاتینی
  • ریگاتونی
  • لازانیا
  • پاستا رشته ای برای سوپ و…

پاستاهای معروف ایتالیایی

معرفی 3 نوع از محبوب ترین و خوشمزه ترین پاستاهای ایتالیایی

پاستاهای ایتالیایی به طور کلی شامل دو دسته پاستاهای گیاهی و غیر گیاهی می باشند. در تولید پاستاهای گیاهی از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، هویج و … استفاده می شود. این سبزیجات به صورت سس گیاهی در طبخ پاستا مورد استفاده قرار می گیرند. پاستاهای گیاهی برای افرادی که رژیم غذایی آن ها کم کالری است، مناسب می باشد. همچنین به دلیل عدم استفاده از پروتئین های گوشتی برای افراد وگن توصیه می شود.

دسته بعدی شامل پاستاهایی می باشد که برای تهیه آن ها از انواع سس های مختلف با پروتئین حیوانی استفاده می شود. این سس ها شامل سس بشامل که در تهیه لازانیا مورد استفاده قرار می گیرد، سس آلفردو و قارچ است. در این نوع از غذاها می توان از استیک گوشت یا مرغ و میگو نیز استفاده کرد. این دسته محبوبیت بالایی در بین افراد دارد.

در این قسمت قصد داریم شما را با 3 نوع از پاستاهای معروف ایتالیایی آشنا کنیم:

پاستا با سس پستو

این نوع پاستا به دلیل رنگ متفاوتی که دارد جز یکی از محبوب ترین پاستاهای ایتالیایی به شمار می رود که در دسته پاستاهای گیاهی قرار می گیرد. برای تهیه آن از سس پستو و فرم رایج فتوچینی استفاده می شود.. سس پستو شامل روغن زیتون، دانه کاج، برگ ریحان، پنیر پارمسان، مغز بادام زمینی، سیر و … است. این سس به دلیل رنگ سبز خود و ترکیبات بی نظیرش می تواند خالق یک پاستای خوشمزه و محبوب باشد.

پاستا پنه آلفردو با مرغ

پنه آلفردو یکی از محبوب‌ترین پاستاهای ایتالیایی است که با فرم پنه پاستا، قارچ، سینه مرغ و سس آلفردو تهیه می‌شود. در دستور آن می توان از سبزیجاتی مانند جعفری نیز برای خوش طعم کردن پنه استفاده کرد. به دلیل استفاده از سس خامه و شیر در رژیم غذایی افرادی که به دنبال کسب انرژی از دست رفته خود هستند، مانند ورزشکاران و … توصیه می شود.

اسپاگتی راگو

راگو یک پاستای محبوب و خوشمزه ایتالیایی است که برای تهیه آن از ترکیب سس گوجه‌فرنگی یا سس مارینارا با سبزیجاتی مانند پیاز، جعفری و کرفس خورد شده، ریحان تازه و تکه‌های گوشت استفاده می‌شود. در نهایت این سس را بر روی اسپاگتی رشته‌ای یا فتوچینی سرو می‌کنند.

 

در آخر

برای سفارش انواع پاستاهای خوشمزه و غذاهای ملل در فست فود فارم بر روی لینک کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *